Haptyka w iPhone - czym jest i co warto wiedzieć?
27 czerwca 2024, 15:28Haptyka w iPhone to jedno z tych rozwiązań technologicznych, które może nie rzuca się od razu w oczy, ale znacząco wpływa na sposób, w jaki korzystamy z naszych urządzeń. Jest to technologia, która pozwala użytkownikom na odczuwanie wibracji i dotykowych reakcji na interakcje z ekranem dotykowym, co sprawia, że korzystanie z iPhone'a staje się bardziej intuicyjne i angażujące. Apple od lat inwestuje w rozwój haptyki, wprowadzając ją do coraz większej liczby funkcji i aplikacji. Ale czym dokładnie jest haptyka? Jak działa? I dlaczego jest tak ważna dla doświadczenia użytkownika? W tym artykule przyjrzymy się bliżej tej fascynującej technologii, jej zastosowaniom w iPhone'ach oraz korzyściom, jakie niesie dla użytkowników.
Rosyjski reality show z monasteru
13 grudnia 2019, 15:13W powiązanym z Rosyjskim Kościołem Prawosławnym kanale telewizyjnym Spas nadawany będzie bardzo nietypowy reality show. Dziesięciu ochotników spędzi bowiem miesiąc w Pustelni Niłowo-Stobieńskiej, męskim monasterze na wyspie Stołobnyj na jeziorze Seliger. Poszukując odpowiedzi na dręczące ich od dawna pytania, bohaterowie programu Wyspa (Остров) będą prowadzić zakonny tryb życia: wykonywać świece, sprzątać, brać udział w czynnościach religijnych czy przygotowywać jedzenie.
W USA zaczęto stosować głęboką stymulację mózgu w terapii uzależnienia od opioidów
12 listopada 2019, 14:07W USA rozpoczęły się 1. testy kliniczne głębokiej stymulacji mózgu u ludzi z opornym na terapię uzależnieniem opioidowym (zaburzeniem używania opioidów). Pierwszego listopada w West Virginia University Medicine Hospital operację przeszedł 33-letni Gerod Buckhalter, który z uzależnieniem od opioidów i benzodiazepin zmaga się od ponad 10 lat i doświadczył wielu nawrotów i przedawkowań. Teraz na operację czekają 3 kolejne osoby. Przez następne 2 lata wszyscy będą ściśle monitorowani.
Wykorzystując rzeczywistość wirtualną, japońscy licealiści odtworzyli Hiroszimę sprzed, w trakcie i po zrzuceniu bomby atomowej
6 sierpnia 2018, 15:08Przez 2 lata grupa japońskich licealistów z Fukuyamy pracowała nad 5-minutowym doświadczeniem VR (ang. virtual reality experience), które prezentuje Hiroszimę przed, w czasie i po zrzuceniu bomby atomowej 73 lata temu.
Kwantowa nielokalność w zimnych gazach atomowych
26 czerwca 2018, 05:34Kolejnym krokiem ku lepszemu poznaniu nielokalności jest publikacja naukowców z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego (FUW), zamieszczona w czasopiśmie Physical Review Letters. Przedstawiono tu kompletny opis teoretyczny zjawiska nielokalności w wielociałowym układzie kwantowym: kondensacie Bosego-Einsteina. Szczególnie istotnym elementem publikacji jest opisana krok po kroku procedura wykrywania nielokalności.
Microsoft i Sony odświeżą konsole
20 czerwca 2016, 13:12Pod koniec przyszłego roku do sklepów ma trafić następca konsoli Xbox One. Urządzenie, zwane roboczo Project Scorpio, ma charakteryzować się wydajnością sięgającą 6 teraflopsów
Samsung patentuje 'inteligentne soczewki'
7 kwietnia 2016, 08:56Samsung uzyskał w Korei Południowej patent na inteligentne soczewki kontaktowe. Urządzenia zawierają m.in. wyświetlacz, który ma pokazywać właścicielowi obrazy rzutowane bezpośrednio na oczy.
HoloLens - najbliższa holograficzna przyszłość?
22 stycznia 2015, 13:18Microsoft zaprezentował HoloLens – okulary, które nakładają hologramy na otaczającą nas rzeczywistość i pozwalają użytkownikowi na wchodzenie w interakcje z wirtualnymi obiektami. Tym razem to nie jest li tylko projekt badawczy, HoloLens mają zadebiutować na rynku równocześnie z systemem Windows 10
Microsoft traci, Google zyskuje
18 grudnia 2013, 10:08Blaise Agüera y Arcas, jeden z najważniejszych programistów grafiki w Microsofcie, przechodzi do Google'a. Zważywszy na rolę, jaką odegrał w koncernie z Redmond, można przypuszczać, że Google odniesie wiele korzyści ze współpracy z Augerą y Arcasem
Monitor 3D z force feedback
4 lipca 2013, 09:33Mike Sinclair, Michael Pahud i Hrvoje Benko z Microsoft Research opracowali technologię Actuated 3D Display with Haptic Feedback. To, jak twierdzą, pierwszy dotykowy wyświetlacz 3D z technologią force feedback. Pomysł polega na wykorzystaniu standardowego monitora 3D i podłączenie go do ramienia robota, które otrzymuje polecenia z komputera obsługującego monitor